Ensin hyvät uutiset: Digijärkkärikamerat oli Hulliksilla myyty loppuun.

Sitten huonot uutiset: Digijärkkäri luvattiin samaan hintaan tilausmyyntinä: maksa nyt, nouda ensi viikolla. Yleensä kaupat joutuvat tarjoamaan tuotteitaan "Osta nyt, maksa toukokuussa" -kampanjoilla.

Hullikset ovat uskomaton myyntitapahtuma. Simpsonien vuosikerrat DVD:llä myytiin loppuun 19 € kappalehinnalla. Anttilassa niitä on läjätolkulla myytävänä viikosta toiseen hintaan 19,90 €, eikä niitä taida kukaan ostaa. Stockmannin vieressä olevassa kampaamokaupassa ei näyttänyt olevan yhtään asiakasta, vaikka ikkunassa mainostettiin Osiksen 300 ml hiuslakkoja hintaan 5,95 €. Hulliksilla kansa tappeli samasta tuotteesta (12,90 € / 500 ml). Kuinka ne sen oikein tekee?

Imagonluonnin ja markkinoinnin lisäksi Stockmann hallitsee ehdottomasti myös asiakaspalvelun. Erinomaista asiakaspalvelua edusti mielestäni ystävällinen myyjä, joka viattomasti ohimennen mainitsi kamerasettini myyntihinnan kilpailevissa yrityksissä. Stockmannin strategioista minulla olisi nii-in paljon opittavaa!