597015.jpg
Kuluttaminen on minusta aina kiehtova kirjan aihe. Lapset ja nuoret ovat nykyisin laaja ja mainostajille kannattava kohderyhmä. Lapsille ja nuorille markkinoidaan eri tavoin kuin aikuisille, siksipä teini-ikäisten ja esiteini-ikäisten kuluttajien maailma on oman kirjansa arvoinen. Mielestäni aikuinen voi sujahtaa teini-ikäisen maailmaan kaikkein sujuvimmin keskustelemalla muutaman sopivasti avoimen teinin kanssa. Paljon voi ammentaa myös aihetta käsittelevästä kirjallisuudesta. Monelle teini-ikäiselle vaatteet eivät enää ole aatteet, vaan vaatteiden paikan ovat vieneet brändit. Miten tällaisen maailman kohtaavalle teinillä saataisiin taottua päähän medialukutaitoja ja kriittistä kuluttamista? Siihen ei tämäkään kirja osaa vastata. Akateemisena johdatuksena brändimaailmaan tämä kirja on kuitenkin hyvin onnistunut.